İçeriğe atla
EK B – TANIMLAMA, İNCELEME, BAĞLAMA – Özet
TANIMLAMA (İşlevin Altı Alanı)
- Benlik (Self)
- Benlik algısı (Self-perception)
- Kişilik (Identity)
- Kendilik hakkında fanteziler (Fantasies about the self)
- Benlik saygısı (Self-esteem)
- Benlik saygısı tehditlerine karşı savunmasızlık (Vulnerability to self-esteem threats)
- Benlik saygısı tehditlerine karşı içsel tepkiler (Internal responses to self-esteem threats)
- Benlik saygısını düzenlemek için başkalarını kullanmak (Use of others to regulate self-esteem)
- Benlik saygısı üzerindeki dış etkenlere karşı verilen tepkiler (Responses to external effects on self-esteem)
- İlişkiler (Relationships)
- Güven (Trust)
- Benlik ve “başkası” algısı (Sense of self and other)
- (Security)
- Samimiyet (Intimacy)
- Karşılıklılık (Mutuality)
- Uyumlanma (Savunma Mekanizmaları) (Adapting (Defense Mechanisms))
- Mevcut fayda/zarar (Current benefit and cost)
- Duygusallık (Emotionality)
- Esneklik ve çeşitlilik (Flexibility and range)
- Biliş (Cognition)
- Temel bilişsel yetenekler (Basic cognitive abilities)
- Üst düzey (Yönetici) işlevler (Higher (Executive) Functions)
- Duygu regülasyonu (Emotional regulation)
- Dürtü kontrolü (Impulse control)
- Yargı/Muhakeme (Judgment)
- Duyusal uyaran düzenlemesi (Sensory stimulus regulation)
- Karar verme ve problem çözme (Decision Making and Problem-Solving)
- Yansıtıcı (Metabilişsel) İşlevler (Reflective (Metacognitive) Functions)
- Gerçeklik testi/Gerçeklik duygusu (Reality testing/Sense of reality)
- Kendini yansıtma (self-reflection) (Self-reflection)
- Zihinselleştirme (Mentalization)
- Değerler (Values)
- Doğru/yanlış duygusu (Sense of right/wrong)
- Doğru/Yanlış Sistemi (Right/Wrong System)
- Sertlik/Katılık (Harshness)
- Esneklik (Flexibility)
- Doğru/yanlış davranış (Right/wrong behavior)
- Doğru/yanlış duygusuyla tutarlılık (Consistency with sense of right/wrong)
- Aile/kültürle tutarlılık (Consistent with one’s family/culture)
- Pro-sosyal davranış (Prosocial behavior)
- Kişisel değerler (Personal values)
- Türler (örneğin, eğitim, aile, para) (Types (e.g., education, family, money))
- Çevrelerindekilerle tutarlılık/farklılık (Consistent with/divergent from those around them)
- İş ve Eğlence (Work and Play)
- Gelişim düzeyi/yetenekler/sınırlamalarla tutarlı (Consistent with developmental level/talents/limitations)
- Rahat/tatmin edici/zevkli (Comfortable/satisfying/pleasurable)
- Kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin bakımı için yeterli (Adequate for care of self and dependents)
- Kültürel olarak onaylanmış (Culturally sanctioned)
- Kısıtlı erişim nedeniyle sınırlı (Limited because of restricted access)
İNCELEME
BAĞLAMA