EK B – TANIMLAMA, İNCELEME, BAĞLAMA – Özet

Photo of author

Editör

TANIMLAMA (İşlevin Altı Alanı)

  1. Benlik (Self)
    • Benlik algısı (Self-perception)
      • Kişilik (Identity)
      • Kendilik hakkında fanteziler (Fantasies about the self)
    • Benlik saygısı (Self-esteem)
      • Benlik saygısı tehditlerine karşı savunmasızlık (Vulnerability to self-esteem threats)
      • Benlik saygısı tehditlerine karşı içsel tepkiler (Internal responses to self-esteem threats)
      • Benlik saygısını düzenlemek için başkalarını kullanmak (Use of others to regulate self-esteem)
      • Benlik saygısı üzerindeki dış etkenlere karşı verilen tepkiler (Responses to external effects on self-esteem)
  2. İlişkiler (Relationships)
    • Güven (Trust)
    • Benlik ve “başkası” algısı (Sense of self and other)
    • (Security)
    • Samimiyet (Intimacy)
    • Karşılıklılık (Mutuality)
  3. Uyumlanma (Savunma Mekanizmaları) (Adapting (Defense Mechanisms))
    • Mevcut fayda/zarar (Current benefit and cost)
    • Duygusallık (Emotionality)
    • Esneklik ve çeşitlilik (Flexibility and range)
  4. Biliş (Cognition)
    • Temel bilişsel yetenekler (Basic cognitive abilities)
    • Üst düzey (Yönetici) işlevler (Higher (Executive) Functions)
      • Duygu regülasyonu (Emotional regulation)
      • Dürtü kontrolü (Impulse control)
      • Yargı/Muhakeme (Judgment)
      • Duyusal uyaran düzenlemesi (Sensory stimulus regulation)
      • Karar verme ve problem çözme (Decision Making and Problem-Solving)
    • Yansıtıcı (Metabilişsel) İşlevler (Reflective (Metacognitive) Functions)
      • Gerçeklik testi/Gerçeklik duygusu (Reality testing/Sense of reality)
      • Kendini yansıtma (self-reflection) (Self-reflection)
      • Zihinselleştirme (Mentalization)
  5. Değerler (Values)
    • Doğru/yanlış duygusu (Sense of right/wrong)
      • Doğru/Yanlış Sistemi (Right/Wrong System)
      • Sertlik/Katılık (Harshness)
      • Esneklik (Flexibility)
    • Doğru/yanlış davranış (Right/wrong behavior)
      • Doğru/yanlış duygusuyla tutarlılık (Consistency with sense of right/wrong)
      • Aile/kültürle tutarlılık (Consistent with one’s family/culture)
      • Pro-sosyal davranış (Prosocial behavior)
    • Kişisel değerler (Personal values)
      • Türler (örneğin, eğitim, aile, para) (Types (e.g., education, family, money))
      • Çevrelerindekilerle tutarlılık/farklılık (Consistent with/divergent from those around them)
  6. İş ve Eğlence (Work and Play)
    • Gelişim düzeyi/yetenekler/sınırlamalarla tutarlı (Consistent with developmental level/talents/limitations)
    • Rahat/tatmin edici/zevkli (Comfortable/satisfying/pleasurable)
    • Kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin bakımı için yeterli (Adequate for care of self and dependents)
    • Kültürel olarak onaylanmış (Culturally sanctioned)
    • Kısıtlı erişim nedeniyle sınırlı (Limited because of restricted access)

İNCELEME

BAĞLAMA

Yorum yapın